2013-06-29 11.37.58Még egy csodás hétvége,így egyértelmű, hogy bicajos hétvégét tervezünk, irány a napsütötte Balaton part.

2013-06-29 13.15.34

Útra készen: még nyári bicajos mezben

Már jó előre látszott, a napfényes hetünket egy meleg, ez évi utolsó kánikulai hőmérsékletű hétvége követi. Ki kell használni minden  szép napot, a bicajok lassan-lassan a tárolóba fognak kényszerülni. Na de ne rohanjunk ennyire előre. A nyári bicajos mezt felhúzni,  kora délelőtt 28 Celsius fokot mutatott a hőmérő.

A palackba vizet töltöttem, amiben egy felturbózott pezsgőtablettát oldottam fel, ami taurint, koffeint és vitaminokat tartalmazott. Étkezésként müzliszelet, tejeskávé és egy szendvics, a tervezett 50 kilométerhez (két-két és félóra tekerés) elegendő, ennél több belső energia nem kell.

plussz pezsgő

Plussz Active Pezsgőtabletta taurinnal, koffeinnel és vitaminokkal

2013-07-27 09.29.12

Egy kis terep a KTM MTB igazi „otthona”

A kezdeti útszakasz lejtős,  közel 40 km/h-al gurulunk, majd a lendületet kihasználva 28-32 km/h-val haladunk tovább a sík szakaszon is. A MTB imádja a terepet, így rövid szakaszon offroadra váltottam és árkon-bokron át közelítettem meg a települést.

Szerencsére már lényegesen kevesebb bokron kellett átküzdeni magam,  érezni, a kertek alatt itt van már az ősz, a bokrok, füvek elveszítik lassan  lombjukat. A bringaútba becsatlakozva Fűzfőnél – lévén, hogy előző nap jobbra fordultam Almádi irányába-  most balra indulunk tovább Siófok felé.

Bringaút árnyas szakasza Balatonfűzfő és Kenese között

Útközben futók mellett haladok el, akik kihasználva a délelőtt kellemes időjárását futják a távjukat, valószínű ezt követően az évi utolsó strandolása következik. Mi pedig haladunk tovább, s lassan átérünk az árnyas fák alatti szakaszon Kenesére.

Az ősz minden színében pompáznak a levelek, aranytól a barnáig, élénkzöldtől a fakóig, a nap átsüt a fák ágain, lombjain. Remélem, Te is kihasználtad ezt a nyárutói hétvégét!

A forgalmas parti sétányt elhagyva nem a megszokott úton haladunk tovább, hanem Akarattyán az alagút alatt átgördülve a strand elé megyünk. A lejtőn lefelé a súlypontodat told hátra, semmiképp se gurulj nagy sebességen, csak annyira, hogy biztonsággal meg tudj állni a lejtőn. A KTM hidraulikus tárcsafékei rezzenéstelenül fogják vissza a gördülést, finoman szabályozva a tekerésed.

Balatonakarattya-alagút- úton a Tátorján strand felé

Az újabb sík szakasz már a parton halad, mi pedig a Bezerédj strand előtt az emelkedő felé fordítjuk a bicajt és leküzdjük a kaptatót. Ne feledd, az emelkedés megkezdése előtt, felmérve a meredekséget, valamint figyelembe véve a Te fizikai állóképességed, állítsd a megfelelő fokozatba a váltód, és ezt tartva tekerünk a domb tetejéig.

Menet közben már nem módosítunk, hiszen a folyamatos haladás a feltétele annak, hogy ne dőlj el. Tekerj combizomból, nem baj, ha csak 6-8 km/h-t mutat a mérőórád, a terep leküzdése a cél. Ez kitűnően fejleszti a tüdőkapacitásodat, állóképességedet, combizmaidat. Mindig iktass be emelkedőket is a bringázásodba! A dombra sikeresen felérve büszke lehetsz magadra, megcsináltad!

Innét már laza, tempós tekeréssel érünk el a löszfal tetején, elképesztően szép panorámás úton tekerve Világosig, ahol legurulva a vasúti kereszteződésig elfogyasztjuk a déli kávénkat.

világos

Löszfal teteje: csodás rálátás a Balatonra

Innét vissza is fordulunk, leülve egy padra, feltöltve a még működő kútról a palackunkat a táj csodálása mellett elfogyasztunk némi szénhidrátot (mondjuk banánt, müzlit) és már indulunk is hazafelé.

Valamivel több, mind két órát tekertem, s bizony szívesen hajtottam volna még a KTM-et még egyszer ennyi ideig is, olyan élmény a nyeregben ülni és közben a meleg napsugarakat érezni, nézni a kéklő tengerünket, érezni ezt a vízpárás, tiszta levegőt. Partitúra rendben!