A zene és más semmi, majdnem…a zene és a futás! Pörgesd fel magad jó zenékkel, a személyi edzőiddel, akik minden hosszú- és rövidtávfutásnál elkísérnek és diktálják lépteidet.

Bemelegítünk a Sunrise Avenueval, emeljük a pulzust a dinamikusan végzett gyakorlatokkal, felkészítjük a testünket, izmainkat a terhelésre, 2-3 perc:

Bemelegítünk edzés előtt

Majd kocogásra váltunk, ismétlést nyomva a zenejátszódon, irány a futótávod! Tehát még egyszer mehet ugyanez a szám, aztán belevágunk miután hátunk mögött már úgy 2 kilométer,  folytatjuk ezzel a számmal: 3OH3!- ne próbálgass baby 🙂

Príma kis szám ez, most már gyorsabban futsz, ugye? Pillantás a Polár órádra, és mostanra már megközelíted a 10 km/h sebességet, rendben? Ütemes lépések, mély alhasi légzés, az egész tüdőd dolgozik, tiszta friss Balaton-parti levegőn!

Nos akkor mi szóljon most, egy olyan zene, amivel eléred és át is léped a holtpontodat, a 3 – 3,5 kilométer körüli távod, sík szakaszunk lassan véget és körülbelül mostanra éred el az első emelkedős szakaszod.

Aura Dione és az Ő kellemes motiváló zenéje:

Na kérem, benne vagyunk a sűrűjében:

Itt már izmaid bemelegítve, az edzés egyharmadánál jársz. Nem most gondolsz a tegnapra, sem a holnapi feladataidra, nem magolod a leckét, nem vitatkozol  a szülőkkel, semmi más csak a futás! Amint észreveszed magadon, hogy áramlani kezdenek a gondolataid, azonnal térj vissza a MOST-ba. Azaz fuss! 🙂 Nézd a tájat, érezd a friss levegő, a vízpára, az avar illatát. Érezd a lábaidban levő erőt, érezd meg, micsoda fantasztikus dolog, hogy futsz, hogy képes vagy rá! A futás, a sport élmény és persze egészség, tudod jól, olyannyira része az életednek, mint a reggeli fogmosás!

Nos akkor lépjünk egy szinttel feljebb, jöhet egy sprint?Na persze, ismét a fiukat hallgatjuk 3OH3:

Sprint a refrének alatt!! De aztán  nagyon húzz bele 🙂 A refrének után rögtön normál futásra visszaváltunk, hallgatjuk a zenét, amikor pedig jön a következő refrén ismét sprint full, ok?  Ez a pár sprint fejleszt Téged arra, hogy képes legyél a hirtelen terheléskor szükséges többlet-levegőt “előállítani” majd lenyugtatni a pulzusod egy normál futós szintre. Miért kell ez? Ha mindig ugyanúgy futsz, ugyanazzal a tempóval, hasonló távokat, rendben, teljesíted a távodat, de nem fejlődsz!! Az elért szintet biztosan le fogod futni, ha persze sportolsz tovább egy életen át…de hidd el, szükséged van arra (az izmaidnak, tüdőkapacitásodnak és a lelkednek is), hogy mindig egy picit, de azért lépj tovább, feljebb..

Fordítótáv, öt kilométer letudva. Ha akarsz, itt megállhatsz úgy fél percre, nyújts kicsit, normalizáld a pulzusod, pár mély légvétel, majd irány vissza, let’s go along .-)

Töltöttem le Neked egy új számot a visszaútra, kezdjük Will.I.Am , a Black Eyed Peas énekesének számával,  finoman de dinamikusan lépteti a lábad:


Valahol a hatodik-hetedik kilométernél ismét érezhetsz egy kis lendületvesztés, körülbelül ez az a táv és időtartam (45 perce futsz!) amikor ismét előjöhet a “minek is futok” gondolat? Nos a jól megtervezett zenénk ismét helyretesz vagy a futótársad motivál 🙂

Nézzük csak, mit szólsz a Leon Thomashoz? Na ez aztán egy vidám kis szám, ott a helye az MP3 lejátszón:

Jöjjön egy megszokott zene,  kocogásra válts alatta, Király Linda következik, amely zeneszám akár a legelső kocogó kilométereidre is megfelel (tudod, a tipikus 4/4-es lépésütemű zenénk, erre mindenki tud futni 🙂 egy-két-há-négy, majd újra szépen, ütemesen, kövesd a dob/ritmusgitár adta ütemet!

Jöhet a véghajrá? No akkor, lendüljünk be az utolsó 3 kilométeren, Fall out Boy zenél, amikor meghallottam a zenét, majd a videot megnéztem, de figyelj, ez hihetetlen jó szám, csak arra ügyelj, nehogy túlgyorsuld a számot, a lépésütemed nem gyors!

Jöhet a célegyenes,  ugye bírod még? Lassan 60 perce futsz, nagyszerű!

Az előző zene nem volt  gyors, de már picit gyorsabban futsz, mint Király Linda száma alatt, de nem sokkal, ám felkészülünk gondolatban is a célegyenes befutójára.

Az utolsó egy kilométeren belül nagyjából egy zene van hátra (átlag 5:30-al számoljunk egy kilométer megtételét), ide kell az utolsó  sprint, nem a célegyenes előtt fogy el az erőd, most már nem adod fel!

Inkább a felétől a háromnegyedig, illetve a cél előtti egy-másfél kilométerig ütemesen fuss, de a véghajrá az legyen futás a javából!

Válassz zenét magadnak, Girls Aloud lelkesítése vagy Groove Coverage vagy Scooter?


Edzés rendben, tíz kilométer letudva, a zenék készen állnak arra, hogy győzz, hogy legyőzd magadat,  önmagad.

Te, aki sportolsz, aki edzel szinte minden nap, egész évben, jól tudod, a lehetetlen nem létezik, az csak a kisemberek kifogása..Ne a könnyebbik utat válaszd mindig csak azért, mert kemény, izzadtságos munkával lehet valamit elérni! Az edzőteremben képes vagy a súlyzós órákat végigcsinálni, lelkesen emeled a lábad a 60 perces aerobikórákon? Akkor futni is tudsz kint a szabadban, az utcán, a Balaton-parton! Te döntöd el, milyen minőségben éled le az életed, s nagyon nem mindegy, hogyan telnek el az éveid!

Öt hét a versenyig a  Vivicittá 10 kilométeres futásáig, és alig pár nap a SzuperBalatonig, csak a zene és a futás! 🙂