Újabb edzés, új lehetőség a fejlődésre, lendülj át a holtpontjaidon! Kövess, follow me, lépésről lépésre haladj a cél felé, step by step, haladj a tigris kitaposott ösvényén.

Most már teljes erővel és figyelemmel a versenyre koncentrálunk. Az első idei nagy futóverseny egy hét múlva indul, 6. Lake Balaton SzuperBalaton Maraton, 4 nap futás, 4 nap sport, 4 nap Balatoni Életmód és élmény!Csapatban egy amatőr-hobbi sportolónak is van esélye!

Ha nem futsz, kérlek, akkor is kövesd a futókat! Legyen ez a következő hétvége programja, valamelyik távon biztosan látni fogsz sportolókat, amint körbe-futják a Balatont, ezt a gyönyörű tájat. Figyeld meg a futótechnikát, figyeld a lépéseiket, nézd meg a testtartásukat. Figyeld meg azt is, milyen örömmel futnak. Ők is figyelnek a lépéseikre, a légvételre és hidd el, estére ők is elfáradnak…de megteszik, mert olyan nagyon jó futni és sportosnak, edzettnek lenni!

Mi pedig készülünk tovább a tíz kilométeres távunkra, a Vivicittára. Kellemes hétköznap délután, közel tíz fok, szélcsend, és immár heti 3-4 napot futóedzésre szánunk, szóval futócipőt fel, irány a Balaton part! Az állóképességet továbbra is teremedzésekkel tartjuk, spinningórák és súlyzós, Hot Iron órák váltogatják egymást.

Sziluett Balatonalmádi

Közben pedig figyelünk az étkezésre, az izomnöveléshez sok fehérjét fogyasztunk, szénhidrátokat. Zöldséggel, gyümölccsel pedig vitamin- és rostforrásunkat tuningoljuk fel.

Tehát futás, haladó edzés! Bemelegítés a tanult módon, egy zeneszám erejéig, már jól ismered, igaz? 🙂

Majd ugyanezzel a számmal már kocogunk és fokozatosan gyorsulunk 10.5 – 11.0 km/h sebességre, amit a harmadik kilométerre el is érünk. Most már nem önállóan, hanem edzői útmutatásra és edzői kísérettel edzünk, aki kifejezetten a versenyre készít fel bennünket. Nincs értelme a táv elején sprintelni, az egész versenyt kell letudnod, nem csak a felét 🙂

Ha teheted, mindenképpen vigyél magaddal futótársat, akár, egy kerékpárost, aki figyelheti a tempódat, a testtartásodat, karmozdulataidat. Ha profival tudsz futni, csak másold le a lépéseit, csak igazítsd hozzá a mozdulataidat, a lélegzetedet. Figyelj, koncentrálj, Te tanuló vagy, ne akarj irányítani.

Amikor megszűnik benned a görcsös akarás, az “én tudom jobban”, na akkor fogsz átlendülni a holtpontodon.

Ugye nem nézel már a cipőd orra elé? Ha így teszel, megnehezíted a légzésed, összenyomod a légcsövedet, a tüdődet, márpedig hatalmas mennyiségű oxigénre, levegőre van szükséged. Ne feledd, a véred oxigénből áll, azt pedig lélegzettel juttatod be. Tehát: levegőt, mély hasi légzéssel! Annyit lélegezz be, amennyit csak tudsz, és igyekezz minél hosszabban kilélegezni. Ezzel nyugtatod a pulzusod is.

Lépéseid gördüljenek, nem dobbantunk! Figyeld, hol érzel fájdalmat, ott biztosan görcsösen tartod az izmodat: azonnal lazítsd el. Ezt bizony meg kell tanulni…. 🙂

Nos, újítsunk be zenével is, egyenletes tempóban futunk az ötödik kilométer után, jó kis szám:

Aztán fordító, és ugyancsak annyi visszafelé is. Tessék a fordítód előtt 2-300 métert sprintelni!

A futótávod ugye nem sík…legalább két dombot iktass be, de inkább négyet, a távodon elosztva..tudnod kell felfelé is futni..

Használd csak a zenét személyiedződnek, hogy tudd tartani a tempót dombra felfelé is, ez a zeneszám alap, a lányok biztosan lendületet visznek a lábaidba:

Dombtetőn síkfutásra válts ezzel:

Majd a tíz kilométeres táv vége előtti egy kilométer már a befutó, itt már mindent beleadunk! Majd pedig legalább 10 perc nyújtás!

Az edzés eredménye arról beszél, hol tartasz. Nézzük, hogy is állok most: Cooper-teszt ( 2 km-es táv) 11:12 perc, tudod, ennek 12 perc alatt kell lennie, ez tehát rendben. Ez az első teszteredményed, amihez mérni tudod a futásod szintjét.

Öt kilométernél: 28:12 perc, ez is rendben van.

Tíz kilométernél: 58:33 perc. Ez már szép eredmény.. 🙂

Ne feledd, ugyan nem az első helyezettnek járó trófeáért megyünk a versenyre, de a hónapokig tartó kemény edzésnek eredménnyel kell zárulni! Minden a versenyen dől el, tényleg a legjobb formádat kell hoznod, ott kell bizonyítanod. Tudom, hogy felkészülsz addig, hiszen már most is készen állsz.. 🙂

Futásra készen