Fel a hegyoldalra, méghozzá kerékpárral!
A vadonatúj KTM Ultra Fire MTB már túl van az első 50 kilométerén, az első ellenőrző vizsgálaton és után-állításokon, amit szakszervizben végeztek el gondos odafigyeléssel. Finom járgány ez…
Következő ismerkedős tesztutamon kipróbáltam, mennyire bírja az emelkedőket és a murvás, rossz utakat a gumi és a Suntour teleszkóp.
Korábban elég sok rossz véleményt olvastam a Continental Race King gumiról, gondoltam, nézzük hogyan viselkedik terepen..
A kezdeti aszfaltos gyorsabb tempó után egy emelkedős szakaszon próbálgattam a 3×9-es váltót. Eddig még mindig megtaláltam azt az áttételt, ami az adott útszakasznak megfelelt. Ráadásul észrevétlen a váltás, hang nélkül teszi át a szerkezet egyik fogaskerékről a másikra a láncot.
Valamelyest hangot az első tárcsák használata ad, de a szervizben elmondták, finom, percíz Shimano váltója van a KTM-nek, óvatosan, terhelés nélkül, a váltókart hosszan kitartva kapcsoljak fel illetve lefelé.
Majd következett a teszt, háttal a Balatonnak, bicajom orra a hegyoldalnak irányítva, murvás, gödrös emelkedős terep, lássuk mit tud a gépcsoda.
Nem álltam ki a nyeregből, ami jelentősen megkönnyíti a nyomatékot és mászást, ráadásul a kiállás a terhelés- és súlypontelosztásban is nagy szerepet játszik. Nem véletlenül kell ezt a technikát alaposan elsajátítani. Én most szándékosan a nyeregben maradtam, figyeltem a bicaj viselkedését. Az biztos, a 13 kg-os súly is jelzi már, nagyon könnyű a kerékpár, valóban oda kell figyelned, hol van a súlypontod hegyoldalnak felfelé.
A váltóáttételek széles tárháza, valamint a technikai gyakorlat megteszi a hatást, finoman felmászott a KTM a hegyoldalra anélkül, hogy az első kerék elemelkedett volna, de párszor a határon volt, ezt éreztem.
A teleszkóp rezgéscsillapítása jól jött a durva terepen, ahol egy méternyi jó minőségű szakasz sincs, helyenként méretes murvakövekkel felszórva az út, vagy keréknyomok által mélyített gödrök teszik izgalmassá a tekerést. Az ismételt aszfaltos útra való érés élményszámba ment, már épp kezdtem érezni a csuklómat..
Nem gondoltam volna ezidáig, hogy a festés, a kinézet ennyit számít, mindig azt vallottam, hogy a műszaki tartalom a fontos, a többi csak amolyan ráadás.
Igen, tényleg ráadás a stucnin ékeskedő narancssárga KTM felirat, a vázra felfestett fehér óriási márkatípus-jelzés: ULTRA FIRE, az olajtartályok, a gondosan rögzített bowdenek, a tekintélyes vastagságú Shimano hajtókar…
Gond nélkül végrehajtotta a feladatot a KTM Ultra Fire, felment a hegyoldalra, a hazafelé vezető úton a bicaj vidám ám mégis elegáns fényezését, festését néztem. Terep-teszt rendben.
wow, köszi, megjegyeztem a gumi márkáját