A rövidre sikerült beüzemelés után,  ember és gép felkészítését követően irány a legközelebbi MTB terepverseny!

 KTM Ultra Fire MTB befektetve a kombiba, s irány az ország túlsó vége, menjünk le a térképről! Alig hittem a szememnek, majdnem 400 kilométert utaztam a verseny helyszínéig, igen, vagy 380 kilométer volt oda irányban a Hortobágy, a Délibáb Sportfesztivál helyszíne.

Nem szívesen tartom hosszú ideig fektetve az olajos tárcsafékkel felszerelt montit, jobb az állítva szállítás. Legcélszerűbb a vonóhorogra szerelhető kerékpárszállító, ami 2-4 bicaj elhelyezését teszi lehetővé. Sokan persze, költségtakarékosság miatt az autó tetőlemezére teszik a bringát, vagy ha kombi van a családban, bele a kocsiba.

 

 

 

A versenyre érkezést követően, bringás mezben érdemes pár bemelegítő kört tenni. Be kell állítani a terepadottságnak megfelelően a teleszkóp keménységét, kipróbálni a fékeket. A guminyomás terepen lehet kevesebb, nem kell betonkeménységűnek lenni, de aszfaltos versenyen igen!

A legtöbb verseny helyszínén van lehetőség kitelepült légkompresszorral rendelkező kiállítónál beállítani a keréknyomást, de minden bizonnyal Te is viszel magaddal pumpát.

Terepversenyen erősen ajánlott az SPD klipszes pedál és persze cipő viselete, a használatot, a ki- és belépést lehetőleg már előzetesen gyakorold be, ne aznap. Állítsd könnyűre a pedált-erősséget, amíg nem szoktad meg, könnyedén ki tudj lépni belőle. Ha már készségszinten lépsz ki belőle, állíthatod keményebbre a rugót.

Az egyenetlen terepen való nagy sebességű haladás komoly balesetveszéllyel jár, könnyen lent találod magad egy-egy bukkanó, vagy árokmászás után, ha nem stabil a lábad a pedálban. Nem is beszélve a kiállásokról, dombra fel, tereptárgyon át kiállva tekerünk, itt szintén életmentő és egyben szükséges is a klipsz által stabilan tartott láb.

Használj defektvédő szalagot, melyet a verseny előtt szerelj fel illetve bele a gumiba, így az esetleges tüskék, éles kövek nem a belsőbe fúródnak, hanem ebbe a narancssárga védőszalagba, életmentő akarom mondani versenymentő lehet!

Defekt elleni védőszalag

Igen fontos a folyamatos figyelem, Tartsd a szemed az úton, amerre hajtasz, figyeld az eléd kerülő tereptárgyat, útszakaszt, hisz sokszor másodpercek töredéke alatt kell eldöntened, jobbra vagy balra térj ki? Belehajts a csapásba vagy a szélén egyensúlyozz el?

A MTB terepbringázás folyamatos odafigyelés, gyors döntések és komoly állóképesség kérdése. A spinning edzéseken megszerzett rutin a kiállásokhoz, az állóképességhez, vagy a Hot Iron és a futás adta izomtömeged a comb- és vádli izmaidban, mind-mind szükséges segítőid lesznek ebben a sportágban. Most derült ki igazán, mennyit jelentett a felkészülési edzésként letekert Balaton-kiskörök a tűző napon megtett 80-90 kilométer egyhuzamban.

Napszemüveg és sisak nélkül nincs bringázás, de ezt úgy is tudod már. Kesztyű szintén szükséges, a GPS pedig segít a tájékozódásban.

Versenymódba kapcsolhatsz 🙂

Mit szólnál a hétvégi Gázlóhoz? Kipróbálod magad? Ez aztán minden montis álma, ezen a teljesítménytúrán (ez nem verseny!) egyszer sikeresen végighajtani, aztán már minden évben…

A Bakony aszfaltos és erdei útjain halad a MTB-od, hegyre fel, Körisihegyre, Cuha-völgyön át (itt Gázolhatsz a vízbe is…) 86 kilométer vagy 130?