Gördülő köveken, akarom mondani kerekeken. A hajnali hosszú utam most nem futva, hanem gördülve valósult meg, amikor is a Balaton északi partján egészen Balatonfüredig tekertem a KTM-et.

 

Már lassan megszokottá válik a hajnali fél hatos ébresztő, ami után – természetesen csak a tejeskávé és némi reggeli után – vagy futóedzés vagy bringázás következik. Aki hétköznap dolgozik, tanul, a kerékpározás élményének jobbára csak hétvégente vagy ünnepnap tud hódolni, elvégre 40-60 kilométer az a táv, időben pedig 3-4 óra, ami már edzésnek mondható.

Ahogy kedves ultrakerékpáros ismerősöm, Járvás Tamás mondja: nem hozza ki a bicaját 200 km alatt. Nos én ezt úgy módosítom, nem tekerünk 3-4 óránál kevesebbet.

Az első pillantás a felkelést követően az időjárásé, süt a nap, ez rendben is volna, ám a hajnali órák miatt van úgy 13-14 C fok….hát ez nem sok 🙂

Ráadásul immár nyári kerékpáros mezben edzünk, ami ugyebár rövidnadrágos..hát bizony egy egész libatelep jött velem amikor úgy fél 7 tájban elindultam…rendesen lúdbőrös volt a lábam.

Na igen, ha futni mentem volna, gyorsan felmelegednék, de a kerékpározás inkább megfagyasztott, a lejtős gurulás menetszele még rá is tett egy kicsit..

A másik fontos, amit meg kell tenned indulás előtt, nézd meg – és nem csak szemmel- milyenek a szélviszonyok , hiszen ennek megfelelően tudod tervezni esetleg módosítani az útvonaladat. Nézd meg az uralkodó szélirányt, ami persze legtöbbször északi, azaz legkésőbb a visszaúton szemből fog fújni. Más részt pedig a széllökéseket is meg kell nézned, a szélcsatornák ismeretén túl. A szélerősség folyton adott, erre tudsz készülni, pár kilométer után már jól fogod tudni érezni, mit is jelent a 16 km/h vagy a 25 km/h. Tudnod kell azt is, tapasztalataidból, korábbi bringázásaidból, mit bírsz el?

Én például tudom, 25-26 km/h-ig jó vagyok, nem jelent problémát, de a 34 km/h már igen. Te mennyire vagy szélmenő?

A széllökés pedig oldalról jön és kiszámíthatatlan erővel, mértékkel…nos ez már a veszélyzóna, hiszen a könnyű pár kilogrammot nyomó bicajt pilleként löki Veled együtt oldalba egy-egy erős széllökés.

Tehát nézd meg indulás előtt: szélsebesség, szélirány, széllökések ereje, szélcsatornák elhelyezkedése.

Ezek után készülj fel: mobil legyen Nálad (GPS), iratok (kötelező a személyid és a lakcímkártya), pénz (étel, ital, komp költsége), első-hátsó lámpa (működőképes legyen, ez lehet a kerékpáros mezedben, vagy a hátizsákodban, övtáskádban, de a lényeg, Nálad legyen, ja és nappal is). Víz a kulacsodban, amibe tegyél citromlét vagy energiaitalt. Kerékpáros sisak a fejeden, kesztyű, napszemüveg. Szemüveg mindig kell, hiszen menetszél és bogarak mindig vannak, a legcélszerűbb egy cserélhető lencsés napszemüveg. Megéri  beruházni rá. Legyen még zsebben, vagy táskádban rágó, müzli, nem olvadó cukorka. Csokitól tartózkodj és joghurtos müzli sem jó megoldás 🙂  Akkor indulás!

Rock you like a hurricane!

Az első állomás Fűzfő, itt csatlakozunk be a bringaútba. E korai órán nem túl nagy a forgalom, az is inkább a horgászokból és a kutyasétáltatókból tevődik össze. Így magányosan folytatom az utam, sem futó sem pedig bicajos nem mutatkozik egészen Almádi központjáig. Itt azért már kocogók és még több horgász jelzi, más is felkelt hajnalban, de bringásmég mindig sehol..

Alsóőrs

Közben Alsóőrsre érek be, itt már találkozom néhány bicajos társsal, de Csopakig ismét egyedül hajtok. A nyaralóközpontok most még  jól járhatók, aminek  hamar vége szakad, nagyon közel van már az üdülési főszezon.

Balatonfüred móló

 

 

 

 

 

Balatonfüred

Mire végcélomhoz, Füredre a hajóállomáshoz értem még mindig csak 8 óra volt..a tervem, miszerint valamelyik büfénél megiszom egy kávét nem sikerült, ugyanis semmi sem volt még nyitva, ezzel meg kell várnunk a nyári időszakot 🙂 Tanulság ebből, lehetőleg ne az odafelé tartó úton fogyaszd el az elemózsiád, tartalékolj a visszaútra is..

A kerékpározás, komolyan ki tudja meríteni a szénhidrát raktáraidat, tehát ha bringázol ne futóedzésre koncentrálj. Ide bizony kell az energia, ne feledd órákat fogsz tekerni..

A visszaúton – bár tudtam az előjelzésekből- még is szokni kellett a széllökéseket és az északi szelet, ami a tempón jelentősen visszavett. De a kerékpározás élménye meg persze a jó kondíció és persze a kiváló technika segítségedre van a nehézségek leküzdésében.

Próbálgasd, melyik az az áttétel, amivel leküzdhető mind a szembe fújó szél, mind pedig egy-egy komolyabb emelkedő. Egy biztos, a KTM Ultra Fire magabiztos társad ebben 🙂