Már nem elég a hajnali futás, cipőcsere és bringára fel! Az idő gyorsan szalad, vagy inkább vágtat, már egy hét sincs a következő versenyig, az első duatlonig, így az edzéseket is felpörgetjük.

Hajnali ébredés, tejeskávé, futófelszerelés és már indulhatunk is a frissítően üde Balaton-parti futóútra, kezdjük az edzést egy futással! A korai edzésnél nincs étkezés, hiszen másfél-két órával edzés előtt már nem terheljük a gyomrunkat, sem pedig az emésztőszerveinket. Így az esti étkezésre figyelj oda, legyen miből építkezni és energiát meríteni másnap reggel..

Induljunk Macklemore-al: Can not hold us! Vágtass csak vele!

Elaludtam, hiába az ébresztés, így le kellett rövidítenem a futótávot, alig 6 kilométer fért bele. Sajnos még mindig küzdök az Achilles-ín gyulladásával, így – bár nagyon nem támogatom a gyógyszeres kezeléseket- de ismét a bevált Flektor porhoz fordultam belátva, a versenyig már nem fog segítség nélkül javulni jelentősen.

A cipő lecserélve, a futóknak szánt, de még belépő szintű Adidas Duramo 4, ami számos versenyen a táram volt,most pihenőre megy.  Egy szinttel feljebb, a verseny világába, azaz a rendszeres futásba csöppenünk mégpedig Adidas Response Stability 4 W-rel, ami kifejezetten a sérülésekkel bajlódó, neutrális vagy szupináló futóknak fejlesztették ki. (kifelé dől a bokád, azaz a külső sarok és külső talpélre terhelsz).

Most már csak várni kell, hogy hasson a gyulladáscsökkentő (ez a Flektor) és a cipő együtt. De persze a felépülési szakaszban a magunk alá lépés az ajánlott, ami ugyan lassú tempót fog eredményezni, de legalább futunk és nem terheljük túl az amúgy is sérült ínszalagot.

Adidas Response Stability 4 W

Elsősorban dombra felfelé való futáskor érezni a fájdalmat illetve a terhelés/futás kezdetekor, amíg ellazul, bemelegszik az ínszalag. Ez nálam 2-3 kilométer…

Futás letudva, gyors átöltözés, SPD klipszes cipő fel, bringa mez és persze a KTM Ultra Fire MTB, GPS beállítva s már indulhatunk is a következő edzésre! Itt már nincs zene, komoly szélzajjal számolhatsz, kérlek, ne használj fülest, figyelj a közlekedésre, magadra, másokra! Ezek a csodabringák gyorsak, technikásak, ne vedd el a figyelmedet zenével. A futás az más…de itt figyelned kell…

Kedves ismerősöm, aki a Nelson Kerékpáros Sportklub versenyzője, volt a társam, s bizony rendesen taposnom kellett, hogy ne csak a hátát lássam….:-) Egy rövidebb távon a bringaút helyett a terepet választottuk, ami nagyon élvezetes, a montiknak ez a terep az igazi otthonuk…A KTM gödrökön, fűcsomókon, sáron át gond nélkül lépdelt. Majd visszatérve az aszfaltra,  rákapcsoltunk. Meg is látszott a profi sportolóval való edzés, pillanatok alatt alatt értünk  Alsóőrsre, hamar magunk mögött tudva a 19 kilométeres távot.

Na azért visszafelé nem volt ilyen szép a tempó, ugyanis erős, 22-25 km/h-ás szemből fújó (ugyan honnét is máshonnét….) fújó északi-északkeleti széllel küzdöttünk és néhány emelkedővel.

Azért így is belefértünk a két órás időkeretbe, oda-vissza.

Crossedzés, duatlon  letudva, 6 kilométer futás, 35 kilométer bringa, irány a strand! 🙂

Fuss, bringázz, sportolj naponta Élmény-Sport- Balatoni Életmód!