cycEz jutott eszembe, hősök,  a célbaéréskor éreztem még inkább, hősök mind, akik végigcsinálták. A technika bírta, az ember is és nem kellett feladniuk. Igazi, embert és gépet próbára tevő  terepverseny volt a Hortobágyon.

Nem porzott ott semmi azon a szombati napon. Előzőleg zivatar, egész napos eső áztatta az amúgy Délibábos Hortobágyot. Bár lassan kezdem ezt hitetlenkedve fogadni, ugyanis múlt évben sem volt az a tikkasztó hőség. De igaz, akkor porzott. Na most nem…

Szombaton, a versenynapon szintén eső fogadta az érkező montisokat a Mátai Lovaspályán, a Hortobágyi Nemzeti Parkban. felázott füves legelőn parkoltak az érkező autók, volt is néhány akit terepjáróval kellett kirángatni később. Sokan mégis bátran nyergelték a vasparipáikat, velem együtt, gondolva, nem lehet olyan nehéz és leküzdhetetlen ez a MTB terepverseny 19 vagy 42 kilométere…Tévedtünk, lehet!

ppic_11_eon_delibab_bringa_0288

Inkább tolva, mint tekerve..vádliig merülve a vízben

 

Mindegy, ha már ott voltunk, rajthoz álltunk. A legfontosabb két dolog lett ezek után: a technika kiválósága, azaz a bringa és a bicajos állóképessége és bicajos tudása.

Mivel pár méterenként le kellett szállni, jó esetben nem leestél, ezért az SPD klipszet inkább csak a jobb lábon volt érdemes bekapcsolni. A balra szükség volt a hirtelen blokkoláskor, letámasztani.

Így is sikerült néhányszor, a tócsák miatt láthatatlan úthibák miatt borulni. Miközben a táv feléig az eső is esett, ami a legkisebb nehézséget jelentette egy idő után.

Az út maga mélyen felázott volt, semmi esély nem látszott tekerni rajta, így maradt az út menti legelő, ami viszont az állatok lábnyomait viselte, vagyis gödrös volt.

Célban, több, mint 2 óra tekerés után

Célban, több, mint 2 óra tekerés után

Hamar világossá vált, ahhoz, hogy valamelyest haladni lehessen szinte végig ki kellett állni a nyeregből és egyensúlyozni, miközben a váltóáttétel változtatásával a sebességedet az adott terepszakaszhoz igazítottad.

Végül több, mint 2 óra tekerés és sárdagasztás után a KTM Ultra Fire magabiztosan haladt át a célvonalon. Ló és lovasa vette az akadályt, a terepet, és az ötödik helyre sikerült beterelni.

A célbaérés után alapos mosatás következett, a szinte folyamatos vízben haladás megviselte a láncot, utánolajozás feltétlenül szükséges!

A sokszor lépésben haladáshoz, illetve az erőltetett haladásban való váltás csakis kiváló váltószerkezettel és pedállal lehetséges, a gyengébbek törnek ilyen szélsőséges használatkor.

A KTM egyértelműen bizonyította, hogy igazi terepes bicaj, sportra gyártották.

Azonban mit sem ér a technika személyzet nélkül, állóképesség, technikai tudás, a bringa és a bringás összeszokottsága az, ami együttesen lehet a garancia arra, hogy nehéz versenykörülmények között is teljesíteni tudj. S hőssé válsz magad is 🙂