A bicajra pattanva inkább csak tekerünk, majd letámasztjuk. A technika azonban időnként szervízelést igényel, főképp a modern járművek. A hajtáslánc, az olajtartály és az akku igényli a rendszeres felügyeletet
Az éves átvizsgálása a bicajnak évkezdetkor azaz szezonkezdetkor szokott megtörténni. A bicajos szaküzletek többsége vállal karbantartást, így reggel beadjuk a cangát, majd nap végén vagy másnap visszakapjuk. Így hozzáértő szakértők nézik át a vasat, szükség esetén cserélnek alkatrészt, feljavítanak láncot, feltöltenek olajtartályt és akkut. A WD-40 az egyszerűbb bicajok esetében hasznos lehet, a mostani modern, értékes darabok javítása esetén, jobb, ha szakemberre bízzuk, mielőtt anyagi hátrányt okoznánk a házi javítással.
A hajtáslánc és a gumiabroncsok állapota a legfontosabb. Ma már defekttűrő külső és belső segíti a tüskék által okozott károk enyhítését. Ennek ellenére ajánlott egy kisebb szerszámos bicajos kütyükkel megrakott táskát a nyeregcsőre erősítve magunknál hordani. Legfeljebb megállítunk valakit akkor, amikor gondban vagyunk ám mi magunk nem tudunk mondjuk láncot feltenni vagy defektet javítani az út szélén. Jellemzően a szélesebb és mélyebb bordázatú külső gumi ellenállóbb a kavicsok, tüskék általi belefúródásnak így jobban ellenáll a defektnek is.
Az országúti bicajok és a simább felületű gumival szerelt kerekek kevésbé tűrik az út során felmerülő problémákat és hajlamosabbak a defektre. Ezekkel inkább az aszfaltos kerékpárutakat válasszuk.
A lánc a gyakori erőltetéstől azaz a terhelés alatt történő váltáskor nyúlik, amikor olajos nyomot látunk a vázon, mindenképp keressünk fel szervízt és valószínűleg kivesznek egy-két láncszemet, hogy ismét feszesen illeszkedhessen a tárcsák fogazatára.
A gyakori poros úton való tekerés miatt az olaj és por keveréke lerakódik a láncon, a teleszkópoknál amit szintén tisztítani ajánlott. Az e-bike esetében a figyelem magára az akkura irányul, illetve a töltő csatlakozójának épségére. Esetenként pedáltörésre is sor kerül, ez anyagfáradás következménye, sajnos új felszerelése tudja a gondot orvosolni.

A baloldali jobb gördülés ad, köszönhetően a középrészen összefüggő barázda miatt. A jobb oldalinál nincs meg ez a folytonos összeköttetés, kevésbé lesz sima a gördülés aszfalt és terep együtt, elsősorban terepre ajánlható.
A sisak viselete bár elterjedőben van, életet ment, ahogyan a napszemüveg illetve szemüveg is. Ez utóbbi a szembe kerülő port, bogarakat, ágakat hivatott elterelni szemünktől, miközben a látásunkat is óvja a fényszűrő. A sisak kényelmesebb viseletet ad, amennyiben vékony fejkendőt vagy fejpántot teszünk alá, így a sisak pereme nem fogja otthagyni nyomát a homlokunkon.
Az ősz beköszöntével indulhatnak a bringatúrák, kellemes az időjárás, ragyogó színeket varázsol a természet, a kerékpárok technikai átvizsgálásával pedig valóban élménnyé válik egy-egy túra. Amikor rákészülünk egy bicajos Balaton kerülésre kellemetlen a technikai problémák miatt megszakítani azt. Inkább szánjunk némi időt, utánajárást és anyagaikat arra, hogy átvizsgáltatjuk a bicajt, így valóban élmény lesz a kirándulás.
Sokan bicajos szállítóval viszik egy-egy kinézett desztinációba a bringákat, ez esetben óvatosan kezdjük el használni a szállító eszközt. Az autónk méretei változnak vele, a megszokott sebesség helyett is alacsonyabbat válasszunk, mindig ellenőrizve akár többszöri megállással is a bicajok stabil rögzítését a szállítóeszközön.
Mérlegeljük a kerékpáros kölcsönzést is azon a helyen, ahová túrázni terveztünk. Ez egyszerűbb lehet és biztonságos is, ráadásul a kerékpárral nem rendelkezők is élvezhetik a technika általi túrázás élményét.